Dag #17 en #18

15 februari 2015 - Ko Lanta, Thailand

Dag #17 en #18
Ko Phi-Phi

De boot vertrok om 9:00 uur vanaf de 4 km verderop liggende pier waar we per taxi werden heengebracht. De boot was afgeladen vol. Honderden backpack's op elkaar in het ruim. En die van ons lag onderop!
De ferry deed er 2 uur over om bij de pier in Phi-Phi aan te meren. Eenmaal uitgestapt zie je door alle straatjes heen nog behoorlijke littekens van de tsunami. Wonderbaarlijk hoe dit eilandje aan de Andaman Sea zich op natuurlijke wijze hersteld heeft.
Het zweet liep inmiddels langs alle kanten van ons lijf. Omdat het zo druk was hadden we 2 opties voor ons verblijf bedacht. De tweede poging was gelijk raak, yess! Nog 1 kamer vrij. Goede locatie (net buiten de drukte) en schoon.
Bikini en zwembroek aan en gaan met die banaan.
De volgende morgen een ticket naar Ko Lanta (volgende bestemming) en een excursie geboekt om 's middags met een longtailboot langs de parels van Phi-Phi Don en Phi-Phi Leh (hier is de film 'the Beach' opgenomen) te varen en aan te meren. Voordat we in de longtailboot stapten zijn we eerst nog naar een viewpoint gelopen. Ongeveer een half uurtje lopen. Eenmaal aangekomen op de top hebben we ons een heerlijk versgeperst sapje gekocht en aan tafel van het uitzicht genoten!
De middag werd gevuld met de excursie per longtailboot. Genoeg tijd om eventueel te snorkelen, kennis te maken met de aapjes en te chillen op Maya Bay. Als afsluiter een zonsondergang op zee!

1. Manon:
    15 februari 2015
    Luitjes! Weej hadden het dr toevallig dees waek nog euver det de helft van ogge reis dr al op zit! Weej verheugen os natuurlijk wal op ogge teruukkomst en nog mier geweldige verhaole! De tied geit dus vuul te vlot det huur ik wal, geniet dr nog maar lekker van! Veur ge het wet ziet ge alweer in het kalde kikkerlandje.
  2. Mam Arni:
    15 februari 2015
    Hey Hallo, wat mooie en leuke foto's ,prachtige, bijzondere en aparte dagen beleven jullie, geniet nog er nog van, groetjes pap en mam xxx.
  3. José:
    17 februari 2015
    Leuk jullie verhalen te lezen en wat een prachtige foto's!

Wij hebben een beetje carnaval gevierd en zitten nu een paar dagen in het Sauerland.( ja, verschil moet er zijn)
  4. René de Zeeuw:
    19 februari 2015
    Hallo Luitjes, het is al op en top genieten van de mooie verhalen en foto's, dus het zelf beleven moet fantastisch zijn! Dan is de Hollandse kwakkelwinter maar heel saai ondanks onze veel geroemde Carnaval. Blijf er van genieten en vooral niet met mate. We zijn heel benieuwd naar de achtergronden en ervaringen als jullie weer terug zijn. Maar tot dan, gaan met die banaan!