Dag #23 t/m #28

24 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Ko Lipe

De 5 uur durende hi-speed ferry reis naar Ko Lipe duurde helaas 2 uur langer omdat we moesten wachten op een andere boot die vertraging had. Onderweg spraken we een Duitse man die al bellend op zoek was naar een verblijfplaats op het eiland. Hij had al ontzettend veel guesthouses benaderd maar alles zat vol mede door het Chinees nieuwjaar. Oeps... wij hadden ook niets. Het eiland kwam dichterbij en we keken onze ogen uit, prachtig! Vanuit een drijvend platform gingen we met een longtailboot aan land. Poederwit zand, helder water en een extreem hoge temperatuur. Het zweet liep ons met straaltjes over het lijf tijdens het zoeken naar een verblijf. Fully booked, fully booked, fully booked, overal waar we gingen vragen kregen we hetzelfde antwoord. Een tuktuk chauffeur die ons aansprak wist nog wel wat dus wij mee. Hij bracht ons naar huisjes in the middle of nowhere waar ook een Nederlandse vrouw werd afgezet om te kijken. Met z'n drieën besloten we hier niet te overnachten en terug te keren naar de hoofdstraat. Onderweg naar de verlaten plek was Vérie al iets opgevallen dus op te terugweg riepen we stoppp! En yes, in The Noi Guesthouse was nog plek voor 3 nachten. Mooie kleine kamers maar niet echt voor backpackers prijzen. De volgende geïnteresseerde stonden al klaar dus we besloten snel de kamer te nemen.
Na het opfrissen zijn we naar de walkingstreet gelopen. Dit was een smalle lange straat (met veel sloffende Chinezen) waar het voornamelijk te doen is. We liepen al snel tegen een super leuke eettent aan met een longtailboot als bar! Tijdens het eten van een heerlijke salade werden we vermaakt door live muziek en diegene die aan de bar zaten werden verplicht om mee te doen als bandlid.

De daaropvolgende dagen zijn we niet verder gekomen dan héél hard chillen en genieten van de waanzinnige stranden :) Ko Lipe kent 3 stranden met als uitblinker Sunrise Beach, fantastisch!
Na 3 nachten die voorbij vlogen hebben we nog 2 nachten bijgeboekt. Alleen de 'room with fan' was nog beschikbaar. Zonder deze enige keer niet te kijken dachten we prima we take it! 's Avonds bleek dat we deze nachten op een matje in een soort van schuur moesten slapen, oepsie! Dit was niet prettig dus we waren ontzettend blij toen ze de volgende ochtend vertelde dat er toch nog een normale kamer vrij gekomen was.

De laatste avond op Ko Lipe hebben we onszelf "verwend" met een Thaise hoofd, nek en rug massage. AUW! Ongelofelijk wat deze vrouwen voor kracht in zich hebben. Ze duwen al je knopen weg met handen, ellebogen en voeten. Gesloopt maar voldaan kwamen we de salon weer uit.

Vandaag stond de terugreis naar Bangkok voor de deur... 1,5 uur per speedboot naar de Bak Barra pier vervolgens 1,5 uur per minibus naar Hat Yai airport en als laatste per vliegtuig naar Bangkok waar we nog 2 nachten verblijven bij Suk'11 in de wijk Sukhumvit.

1. Hay en Mien:
    24 februari 2015
    Ha reizigers, jullie hebben zo te lezen en te zien een super reis gehad. Nog even en dan op weg naar huis. Nog effe genieten en goede thuisreis. Dikke kus Hay en Mien
  2. Bertje:
    24 februari 2015
    Hoi schatten,
    Wow wat een mooi strand. Nog veel plezier in Bangkok, goede terugreis en tot gauw.
    Kus Bertje