Dag #19 t/m #22

19 februari 2015 - Ko Lipe, Thailand

Ko Lanta

16 feb,
's Ochtends om 9 uur zijn we met de ferry vertrokken naar Ko Lanta. Hier hebben we 4 nachten geslapen in een hotel genaamd Nature Beach Resort. In plaats van bezig te zijn met de volgende dag namen we de tijd om de vorige dagen/weken nogmaals te laten passeren. En dat lukte aardig goed met zo'n resort aan 't strand :)
Helaas voor Vérie zat zij hierbij onder de rode bulten, en behoorlijk ook.. Dus, op naar de apotheek met haar gevoelig huidje! Zoals we zelf ook al dachten was dit waarschijnlijk een allergische reactie op het gif van de vele muggen die hier vliegen. Met de pillen die ze heeft gekregen ging het de volgende dag stukken beter.

Na een wake-up call door het gezang van een Imam (in het zuiden zitten moslims) en een fantastisch ontbijt bij Monkey Business zijn we met een "gammele" scooter het eiland gaan verkennen. De oude teakhouten huizen gebouwd op palen in Lanta Old Town waren prachtig om te zien. Onderweg hierheen namen we ontzettend veel indrukken mee... niet te beschrijven. De avond afgesloten bij 'Shantie Shantie' een heerlijk Frans restaurant.

De daarop volgende dag hebben we een Thaise kookcursus gevolgd. Privé zelfs, want we waren de enige kandidaten voor de lunchcursus. Springrolls, chicken zoet/zuur en chicken red curry...
Yummm! Het was ontzettend leuk en leerzaam om te doen. Ondanks het behaalde diploma zal het lastig worden om het op dezelfde manier thuis te maken. Aangezien sommige kruiden en ingrediënten bij ons zeldzaam of niet verkrijgbaar zijn, maar we gaan ons best doen!
Inmiddels was onze laatste avond op Ko Lanta aangebroken, maar waar gaan we morgen dan heen?! Hier hadden we het erg moeilijk mee want de bestemmingen op ons verlanglijstje (Ko Tao of Ko Lipe) liggen ver weg van Ko Lanta en de eilandjes dichterbij zijn oké maar niet yes! Uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten om de 5 uur durende hi-speed ferry te boeken naar Ko Lipe.

19 feb,
Bye bye Ko Lanta.. hello Ko Lipe!

1. Lottie:
    19 februari 2015
    Wauw lieverds, dat klinkt allemaal weer super, op die bultjes na dan ! Wat vliegen de dagen om; jullie laatste week is vandaag aangebroken....
    We zijn heel benieuwd naar de rest van de verhalen!!!
    Geniet weer lekker door, lieve groetjes en tot jullie volgende verslag,
    Wim, Theu, Tessa en Lottie
  2. Wim Naus:
    19 februari 2015
    Yammi, yammi, yammi, dat ziet er lekker uit op de foto's! En dan die prachtige kookmuts.... Mogen jullie die als souvenier meenemen? Fijn dat het met de bultjes van Vérie weer een stuk minder goed gaat ....;) en dat ze verminderen! Dat de laatste week jullie vakantie helemaal af mag maken!! Groetjes Wim
  3. Hanneke:
    21 februari 2015
    Haaa Verie en Servi!
    Superleuk um al ôg ervaringe te laeze! Ge heb leuke plekjes oetgekaoze zoe te zeen. Good idee auk die kaokcursus, dao môt ge ôs maar ens euver beejpraote haha..
    Geniet nog maar flink van ôg letste daag en auk van ut neet mier nao te hoove dinke euver de volgende bestumming ;)
    Slaop ge weer in Lampu tree in Bangkok?
    Alvas ein hiele gooje reis truuk straks en tot gauw in ôs Kikkerlandje..

Leefs Hanneke, Paul, Rose en Tibbe